Ervaringen van een koper op Brink aan de Weide

Ervaringen van een koper op Brink aan de Weide

“Al met al wil ik zeggen dat ik heel tevreden ben over de gang van zaken. Over de manier van bedenken en de uitvoering, in samenspraak met Giesbers. En het resultaat is helemaal zoals we dat voor ogen hadden. We hadden keuze uit veel opties, maar ook extra zaken waren in overleg mogelijk, er is echt met ons meegedacht. Samen met kopersbegeleiding van Giesbers hebben we diverse tekeningen gemaakt.”

We zijn in gesprek met Ab Zijlstra, koper en inmiddels de gelukkige bewoner van een eigen woning op Brink aan de Weide, in Arnhem. Kopers doorlopen bij Giesbers een aantal stadia waarin wij hen persoonlijk begeleiden en uiteindelijk samen tot de best passende oplossing komen.

Hoe kijkt u terug op het verkoopproces?

“Het eerste contact was met projectontwikkelaar BPD, we konden intekenen op een optie en die hebben we tot onze verrassing en blijdschap ook toegewezen gekregen! Na het tekenen van het contract met de makelaar kwamen we direct in contact met Giesbers.”

En op de begeleiding tot aan de uitvoering?

“Samen met de kopersbegeleider van Giesbers, Martijn Damen, hebben we diverse tekeningen gemaakt. We hadden keuze uit veel opties, maar ook extra zaken waren in overleg mogelijk, er is echt met ons meegedacht. Dat was heel fijn. Je doet dit immers niet dagelijks. Martijn heeft meerdere kopers onder zijn hoede en dan is het soms best spannend als we keuzes moesten maken in verband met de voortgang van de bouw.”

Hoe hebt u onze dienstverlening ervaren tijdens de bouwperiode?

“Persoonlijk en goed. De eerste paal was in februari 2019. Dat was goed georganiseerd; in een tent, met speeches en de mogelijkheid om onze buren te leren kennen. Giesbers heeft meerdere van dit soort kijkdagen georganiseerd, maar de keer erna was er helaas nog weinig te zien, alleen een kale woning. Het echte moment was voor ons dan ook tijdens de voorschouw voorafgaand aan de oplevering. Als ik op de bouwplaats kwam, had ik altijd goed contact met de uitvoerder.

Door een fout bij een leverancier heeft een aantal huizen vertraging opgelopen, heel vervelend. Giesbers heeft ons hier echter persoonlijk van op de hoogte gebracht. Hoewel het even onduidelijk bleef wat de gevolgen waren in tijd, was de communicatie vanuit Giesbers daarover goed. We werden continu op de hoogte gehouden via persoonlijk telefonisch contact en kopersnieuwsbrieven.”

Wat heeft u (positief) verrast? Waarover bent u het meest tevreden?

 “We hebben zelf onze vrijstaande woning mogen ontwerpen op een vrijstaande kavel. Verrassend genoeg waren (bijna) alle wensen mogelijk. Dat zie je ook terug in de waardeontwikkeling, die is hoger dan vooraf door ons verwacht.”

Zijn er nog verbeterpunten of adviezen die u ons mee wilt geven?

“Het werken met kopersbegeleider Martijn was heel fijn en persoonlijk, het is voor ons als kopers toch een spannend proces dat we niet gewend zijn. Belangrijk is dan dat er voldoende ruimte is om kopers de aandacht te kunnen geven die zij nodig hebben. Die behoefte is voor iedereen anders.”

Tot slot, hoe zou u Giesbers als bedrijf omschrijven?

“Giesbers is een bedrijf dat meedenkt met de klant over het bouwen en de mogelijkheden, doet wat op papier staat, in contact blijft, afspraken nakomt en een goede woning wil bouwen. Ze trekt je geen vel over de oren, is realistisch en werkt oplossingsgericht als er zich problemen voordoen.”

Ook geïnteresseerd in een van onze woningbouwprojecten? Kijk dan eens op www.giesberswijchen.nl/projecten/wonen